תרמו לנו

לעצב מכל הלב

איריס מושלי, מנכ"לית "בית ונוי", הזמינה 31 אדריכלים ומעצבים לבוא ולהשתתף במיזם התנדבותי ארצי "לעצב מכל הלב", כשהמטרה לעצב, לחדש ולשפר את כל 31 הדירות בפרויקט "גשר לעצמאות"                                                                                                                                                                                     

מאת: ורד בר טל, מעצבת פנים עבור YNET
21.12.2016

במרכז הארץ, לא רחוק מהכחול הפסטורלי של הים, ישנו בית קטן ובו גרות שש בנות מקסימות. הן לא אחיות, אך הרקע שלהן דומה והחוויות כמעט זהות. הן מקיימות ביחד בית, ומשתלבות להן בגבורה, באומץ, בהתמדה ובנמרצות בחיים ובחברה.
הבנות גרות באחת מהדירות של תכנית  "גשר לעצמאות" של עמותת "ילדים בסיכוי". במסגרת התכנית, מפעילה "ילדים בסיכוי" 32 דירות בערים שונות ברחבי הארץ עבור בוגרי פנימיות חסרי עורף משפחתי. בכל דירה חיים עד 6 בוגרים/ות המנהלים חיים עצמאיים, בתמיכה צמודה של מלווה מטעם העמותה.

בזכות פרויקט מדהים "לעצב מכל הלב" של מגזין "בית ונוי" נחשפתי לתכנית ולבנות המקסימות.

איריס מושלי, מנכ"לית "בית ונוי", הזמינה 31 אדריכלים ומעצבים לבוא ולהשתתף במיזם התנדבותי ארצי "לעצב מכל הלב", כשהמטרה לעצב, לחדש ולשפר את כל 31 הדירות. "לא ידעתי לאן אני מגיעה, לא ידעתי איך להתנהג ומה להגיד. פגשתי בנות מדהימות, מתעניינות, שמחות על התהליך ומפרגנות,  ויחד איתן מלוות הדירה, שמתנהגת כמו האימא שלהן; אכפתית, מעורבת מגוננת ונמצאת שם עבורן לכל דבר ועניין.
לא היה ספק שקיים צורך אמיתי בתהליך שיקומי (לבית כמובן) ולכן העבודה הייתה לשפר את תנאי המחיה של הבנות, כגון: סיוד וצביעה של כל הבית, שיפוץ המקלחת, החלפת שולחן פינת האוכל המתנדנד לשולחן יציב שעומד על ארבע רגליים שוות, עיצוב ואבזור החלל המרכזי שיאפשר לכל הבנות להרגיש תחושה של בית.
את כל הציוד של הבית השגנו בתרומות מספקים ואנשים טובים. לשמחתי, כל מי שפניתי אליו התגייס מיד וענה בחיוב. משיפוץ חדר הרחצה, על כל החיפויים והסניטריה ועד תמונות בסלון. היה כיף גדול לשמוע את האנשים מתעניינים ונרתמים למטרה החשובה הזו. היה לי חשוב לשתף אותן בתהליך ובבחירות עד כמה שניתן וביחד הכנו רשימת צרכים, חלומות, בקשות ורעיונות. לאט-לאט התחלנו להלביש את הבית. הבנות ואני הפכנו למשפחה קטנה, והן הרגישו חופשיות ובטוחות לשתף אותי במסע של חייהן.
אני מרגישה שזכיתי להכיר בנות מדהימות שכאלה, כל אחת בפני עצמה, שעברו מסע חיים לא פשוט אבל מצליחות בעזרת הרבה כוחות אישיים ותמיכה של "ילדים בסיכוי", לצאת לעצמאות."

 

טקסט בדיקה

דירה בחולון – לפני השיפוץ

טקסט בדיקה

דירה בחולון – אחרי השיפוץ

By | מאי 21st, 2017|