יהודית נוסבאום, אילת פלד-לוי, קלמן שחם, סיגל בר-און, ציון גבאי ודורית וידבסקי מספרים על העבודה המשותפת עם "ילדים בסיכוי"

10.1.2015

"אסירת תודה על כך שאני יכולה לעזור" 

יהודית נוסבאום, חברת הועד המנהל

"ההתנדבות שלי מיומה הראשון נבעה מתוך צורך לעזור לילדים החיים בפנימיות, כפי שעזרו לי; למרות שלא חייתי בפנימיה, חוויתי כילדה את האובדן של אב. ערעור מסגרת התא המשפחתי עבור ילד היא תחושה של אובדן העולם כפי שהבין אותו עד אותו יום. אלמלא התמיכה הכספית לפחות, של משרד הביטחון, אני לא סבורה שהייתי מוצאת את דרכי. מאז ומעולם לא קיבלתי את התמיכה הזו כמובנית מאליה ומעולם לא חשבתי ״שמגיע לי״ ומכאן גם הדחף ״להחזיר״ ולנסות להשיב אמון למי שעולמו חרב.

אני יודעת שמקבלים יותר ממה שנותנים בהתנדבות. אבל לגבי עצמי אני חושבת שאין דרך אחרת; הצורך לקום עבור מי שלא מסוגל, הוא בראש וראשונה צורך פנימי שמאפשר לי להביט במראה מידי פעם ולזכור שאני צריכה קודם כל להיות אסירת תודה על כך שאני יכולה לעזור לעצמי ולאחרים."

טקסט בדיקה

"חשוב לנו, אכפת לנו, מרגש אותנו, נוגע בנו" 

אילת לוי-פלד, מנכ"ל Laline נרות וסבונים בע"מ

"אחריות חברתית של עסקים היא כיום חלק בלתי נפרד מהווייתן ומתרבותן העסקית והארגונית של פירמות ברחבי העולם, בעיקר בחברות גדולות ובינלאומיות.

קבוצת פוקס חרטה על דגלה להנהיג אחריות חברתית ולסייע לקהילה, כחלק מאג'נדה חברתית כוללת.

מידי שנה מרחיבה הקבוצה את פעילותה בתחום קשרי הקהילה, דבר הבא לידי ביטוי במגוון שיתופי פעולה עם עמותות שונות, בתרומות כספיות, תרומות מוצרים ופיתוח מוצרים ייעודיים המתאימים לרוח העמותה.

כרטיס  ה- DREAM CARD הינו כרטיס מתנה המאפשר ללקוחותיו ליהנות מכל מותגי האופנה, הטיפוח וה- LIFESTYLE המובילים אשר תחת קבוצת פוקס .הקשר עם עמותת "ילדים בסיכוי" החל לפני 3 שנים בסיוע של חברת Laline ונמשך  בהעברת החסות למותג הקבוצתי .DREAM CARD

עם השקת הכרטיס וכחלק מהאג'נדה החברתית, ראתה הקבוצה לנכון להמשיך לחזק את הקשר עם העמותה, תחת הסלוגן: "מתנה לך, מתנה לקהילה" , ע"י תרומת חלק מהכנסות הכרטיס לעמותת "ילדים בסיכוי" ובכך לאפשר גם ללקוחות, לקחת חלק ב"אחריות החברתית".

מאז חשיפתנו לפעילות העמותה, התהדק הקשר וכיום הקבוצה מסייעת לאלפי ילדי הפנימיות בפיתוח והפעלת תכניות שיקומיות, חינוכיות וטיפוליות, במטרה להעניק לכל ילד הזדמנות דומה לזו של ילדים החיים במשפחותיהם, כך שיוכלו לגדול ולהיות מבוגרים עצמאיים התורמים לחברה.

כולנו ב"קבוצת FOX", ההנהלה וצוות העובדים, חשים גאווה על הישגי העמותה ועל ההישגים הייחודיים של הילדים המשתתפים בתכניות הממומנות על-ידינו.

חשוב לנו, אכפת לנו, מרגש אותנו, נוגע בנו.

אנו מקוים כי העשייה שלנו תעניק השראה לסביבה החברתית והעסקית, לפתוח את הלב ולתת סיכוי."

טקסט בדיקה

"בואו גם אתם לתרום לילדים אשר גורלם לא שפר עליהם" 

קלמן שחם, מייסד ובעלים, בית השקעות אלטשולר-שחם

"חברתנו, "אלטשולר שחם" מעורבת מזה שנים רבות בפנימיית "בתי-ספר למלאכה" בקרית מלאכי בה מפעילה עמותת "ילדים בסיכוי" תוכניות רבות.

לפני כשנתיים העלינו רעיון חדשני, למצוא דרך לטפל באותן משפחות אשר מהן הוצאו הילדים לפנימייה.
לפעולה היו שתי מטרות משולבות – מצד אחד לנסות למנוע מילדים נוספים מלהגיע להוצאתם מהבית, ומצד שני, לנסות לחבר מחדש את הילדים שהוצאו, למשפחתם.
לניסוי הטיפולי חברו עמותת "ילדים בסיכוי" וארגון "ג'וינט-אשלים", אשר יחד עם הצוות המקצועי של הפנימייה, עושים עבודת קודש, במסירות רבה ועם הרבה אהבה וחיבוק לילדים ולמשפחות. הניסוי, שנכנס עתה לשנתו השלישית, זוכה להצלחה מסחררת.

חווית העשייה הברוכה הביאה אותי להצטרף לעמותת "ילדים בסיכוי"; המקצוענות, אשר מטובלת בהמון אהבה וסבלנות, שבו את ליבי.
אני קורא לחברות ישראליות ולציבור הרחב, בואו גם אתם לתרום לילדים אשר גורלם לא שפר עליהם, להפוך אותם לילדים מאושרים, אשר יתרמו חזרה לחברה הישראלית בעתיד.
וכפי שאמרו לפני רבים וטובים: הנתינה נותנת לנו המון… "

טקסט בדיקה

"לסייע ולקדם את הנושאים הבוערים לילדי הפנימיות" 

סיגל בר-און, יו"ר משותף, תשלובת ד"ר פישר

"הרומן שלי עם עמותת "ילדים בסיכוי – המועצה לילד החוסה" החל באמצעות אמי, דבורה פישר ז"ל, שהצטרפה למייסדות בימיה הראשונים של העמותה, כדי לסייע ולקדם את הנושאים הבוערים לילדי הפנימיות. במשך השנים תמכנו, מפעלי ד"ר פישר, בעמותה בדרכים שונות: תרומה כספית, פרסום העמותה על גבי קופסאות התכשירים שלנו, התנדבות העובדים בפנימייה, התרמות קופה ברשת בודי שופ ועוד.

משפחת פישר תורמת לפרויקט האפוטרופסות ע"ש דבורה פישר שבמסגרתו הילדים זוכים לאפוטרופוס ,עובד סוציאלי שדואג לילד לאורך כל חייו בפנימייה בכל תחומי החיים.

לפני כ- 8 שנים הצטרפתי לוועד המנהל של העמותה, במטרה לתרום גם מזמני וניסיוני העסקי ובנוסף משפחתי משמשת כ"משפחה מלווה" מזה חמש שנים, ללירון המקסים בן ה-13, שעבר השנה לפנימית בן שמן.
ההתנדבות שלי בעמותה והשותפות של מפעלי ד"ר פישר עם העמותה, חשפו אותי לצוות מקצועי ואכפתי במיוחד, המוביל לשינויי תוך בחינה מתמדת של הצרכים והתנאים המשתנים בפנימיות , בקהילה ומול הרשויות.
אני מתרגשת בכל פעם מחדש כשאני רואה את השמחה העצומה של ילדי הפנימיות כשעובדי ד"ר פישר מגיעים לחגוג להם יום הולדת. החיבוק שלהם שווה הכל.

כשאנו מחזירים את לירון לפנימייה במוצ"ש, לאחר בילויי עם המשפחה (טיול, ארוחה משפחתית, משחק והתייעצות),  ילדי ואני יודעים שהענקנו לו שוב תחושת בטחון שהוא חלק מאיתנו ושתמיד נעמוד וניהיה לצדו.

אין ספק שהקשר עם עמותת "ילדים בסיכוי" ועם הילדים בפנימיות, מעניק לי אושר רב ובטוחני שבעתיד ניזום עוד הרבה פרויקטים משותפים."

טקסט בדיקה

"ילדי האפוטרופסות… אחרי שפוגשים אחד או שניים מהם, כבר אי אפשר לשכוח" 

ציון גבאי, מנכ"ל הקרן לידידות

"מזה מספר שנים תומכת הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, בפעילות "ילדים בסיכוי" ובמיוחד בבוגרי פנימיות חסרי עורף משפחתי ובילדים שאין להם אף אחד –ילדי האפוטרופסות.

וכדי להבין מה בנפשם של ילדים כאלה, צריך להביט לרגע בפניו של ילד קטן שאיבד לשנייה קשר עין עם אמו ברחוב סואן. את הבדידות התהומית והפחד, שיחלפו מיד כשהאם תופיע מחדש, ילדי האפוטרופסות חווים ללא הרף.אחרי שפוגשים אחד או שניים מהם, כבר אי אפשר לשכוח.

למחשבותיי הם נכנסים דווקא ברגעים המשפחתיים המאושרים ביותר. אני מתנתק לרגע ומביט מהצד בבני המשפחה המלוכדת שלי ומחשבותיי נודדות אל ילדי האפוטרופסות: ילדים יתומים מהוריהם, או שהוריהם אינם מסוגלים למלא את תפקידם ההורי. ילדים שרווחתם, חינוכם ועתידם נתונים בידי מבוגרים שזוהי שליחותם – אנשי מקצוע מעולים בעמותת "ילדים בסיכוי" שבחרו להיות הכל בעבוד הילדים.

וכדי להבין למה זקוקים הילדים האלה, צריך להביט לרגע בילדים שלנו וביום-יום העטוף והחמים שלהם, ולזכור שזכותו של כל ילד לגדול בדיוק כך וחובתנו לדאוג שילדי האפוטרופסות יקבלו אף יותר. נקבל את הזכות לומר ש"אין בעולם אהבה, כמו אהבה של אימא", רק אחרי שנעשה את כל מה שאפשר כדי להיות הכי קרובים לכך. בשבילם."

טקסט בדיקה

"קשה לבטא במילים את הסיפוק האדיר שגורמת לי הנתינה" 

דורית וידבסקי, מנהלת תקשורת ויחסי ציבור, Loreal ישראל

"Kiehl's since 1851, מותג הטיפוח הניו יורקי מבית לוריאל, קיים בישראל מזה שנה וחצי ונמכר בחנויות המותג בקניון רמת אביב ובדיזינגוף סנטר.שיתוף הפעולה בין  Kiehl'sלעמותת "ילדים בסיכוי" החל עם השקת המותג בישראל בשנת 2013.

החיבור בינינו אינטנסיבי וכולל מגוון רחב של פעילויות במהלך השנה, תמיכה וליווי צמוד של פעילויות ופרויקטים מיוחדים הנעשים עבור הילדים של "ילדים בסיכוי".
כמו-כן, אנחנו מתמקדים בפרסום והכרה של עבודות שהילדים יוצרים, לדוגמא: הפרויקט של ציורי הילדים על מוצרי Kiehl's במהדורות מיוחדות. פגשנו את צוות העמותה, הכרנו את פועלה והחלטנו להירתם ולסייע במתן עזרה, עידוד ותמיכה- מוראלית וכספית.

באופן אישי, הפעילות מרחיבה את ליבי, נותנת לי להרגיש אדם ראוי יותר ומציגה את המותג Kiehl's ופעילותו למען הקהילה, באור חיובי. קשה לי לבטא במילים את הסיפוק האדיר שגורמת לי הנתינה, התמיכה והענקת הזדמנות שווה לילדי העמותה.

אנו מאמינים כי לכל ילד בישראל מגיע סיכוי, באשר הוא. אנו, כעם אוהב ילדים, שהילד עבורנו הוא ערך עליון, לא יכולנו לבחור בשותפות טובה יותר."

טקסט בדיקה