לימוד תופים בסדנת תיפוף קבוצתית מכניס את התלמידים אל תהליך שבו הם רוכשים כלים ליצירת מיקוד, ריכוז, הקשבה, יכולת אלתור, מקצב קבוע ומקצב משתנה (תחושת זמן) וערך חשוב מאוד הוא היכולת להקשיב לאחר ולקבל את הקצב שלי ושל האחר, והיכולת לנגן יחד ולתאם זאת בפעימות, מקצבים, ותזמונים. ביחד עם זאת התלמידים נהנים ואפשר לראות עם התהליך את תחושת השחרור והוצאת האנרגיה במהלך הסדנאות.

סדנת התיפוף

פתיחה: כמה מילים על תוכן הסדנה ומה נעבור במפגש.

מה זה קצב וממה הוא מורכב?

לאחר הפתיחה מתחילים לתופף מקצבים פשוטים או מורכבים יותר.
“משחקים” על הקצב בכל מיני רעיונות, לדוגמא:

  1. מפרקים את הקצב לקטעים קצרים ובונים אותו מחדש.
  2. תנועות ידיים שבתוכן חבוי הקצב.
  3. המצאת דיבור לקצב שנשמע.

בהמשך הסדנא הילדים מקשיבים לקטעי תיפוף  בעלי מקצבים הודיים ואפריקאים ולומדים לנגן אותם.
בתוך הלימוד מתפתחת אצל הילדים יכולת אלתור והעלאת רעיונות בגלל המקצב שהוא לא מוכר, והוא סוחף את הילד למקומות רחוקים.
לקראת סוף הסדנא הילדים מתחילים לעבוד על מופע תיפוף בליווי שלי. בתוך העבודה על מופע התיפוף ניתן לראות כיצד הילדים מוצאים את מקומם, ומתוך המקום הזה להשפיע ולתרום לקצב כמה שיותר.
ולאחר המופע כל ילד מספר על הדרך שהוא עבר, ומה בעצם הוא לוקח מסדנת התיפוף. נקודות שליליות וחיוביות.

טקסט בדיקה

— הזמנות יבוצעו עבור פנימיות “ילדים בסיכוי” הרשומות לתכנית בלבד!!!! —
להזמנות: אורורה חדד – yeladim@yeladim.org.il
להתייעצות: אביבה עזר – aviveh@gmail.com