יום בחייו של אליעזר בן יהודה – מחייה השפה העברית
 .
אליעזר קם אל יומו. יש לו המון דברים שהוא צריך להספיק ואין לו זמן, שכן היום קצר – והמלאכה מרובה! צריך ספר לכולם כמה חשוב לאהוב את השפה עברית, ללמד אותם לאהוב אותה, צריך להוציא עיתון, לקיים שיעורי עברית, להקים את ועד הלשון, להילחם על השפה, לתת דוגמא אישית, לדבר רק במלים עבריות ואם חסרה מילה – אז להמציא אותה! ולבסוף, לקבץ יחד את כל המלים שנולדו בספר אחד גדול ולהכריז בגאווה –
.
'מילון הלשון העברית הישנה והחדשה, מן התנ"ך ועד ימינו.' הכרך הראשון הושלם. ומחר נמשיך לכרך השני…'

הצגה שהיא חגיגה של שפה ואהבת המלים, המגוללת את סיפורו של אליעזר בן יהודה שנלחם על השפה העברית ועל זה שידברו בה, כי ראה חשיבות עליונה בשפה כאפיון של עם. עבור זה הקדיש את כל זמנו והפך להיות האיש שהשפה העברית חייבת לו כל כך הרבה.
.

הביקורת משבחת
"הזדמנות טובה להכיר לילדים את אליעזר בן יהודה. השחקן עמיחי פרדו, המגלם את דמותו של בן-יהודה, הוא שחקן ותיק המתמחה בהעלאת הצגות יחיד המבוססות על דמויות הסטוריות. לאחר שהתמודד בהצלחה עם דמויות כמו קורצ'אק והרצל הוא מפנה את כשרונו לעבר דמותו של בן יהודה, והופך אותו על הבמה לדמות צבעונית ומשעשעת, אבל גם אנושית ומלאחת חום. על אף המרחק ההיסטורי מהדמות ובעיותיה הוא מצליח למשוך את הילדים פנימה לתוך עולמו על רקע התפאורה המודולרית הנחמדה שעיצב אדם קלר".
(ידיעות אחרונות שי בר יעקב)
 .
משך ההצגה: כשעה
גילאים: 12-8
טקסט בדיקה
טקסט בדיקה

— הזמנות יבוצעו עבור פנימיות "ילדים בסיכוי" הרשומות לתכנית בלבד!!!! —
להזמנות: אורורה חדד – yeladim@yeladim.org.il
להתייעצות: אביבה עזר – aviveh@gmail.com