תרמו לנו

זיכרון בסלון הפנימיות

ביום השואה האחרון החל פרויקט מרגש וראשון מסוגו, שהתאפשר בזכות שיתוף פעולה של תכנית "המרכזייה החינוכית" וקבוצת "זיכרון בסלון". במסגרת הפרויקט זכו ילדי הפנימיות להיחשף לסיפורי השואה דרך חוויה אינטימית, מחברת ונוגעת ללב.

מאת אביבה עזר, מנהלת תכנית "מרכזיות חינוכיות" 1.5.2017

המרכזייה החינוכית מפגישה את הילדים עם עולם רחב של תוכן וחוויות מעשירות, באמצעותם  לומדים הילדים לבטא את רגשותיהם, להתמודד עם נושאים הקשורים בחיי היומיום ולפתח כישורים להתנהלות אישית וחברתית בהתבגרותם ובצאתם לחיים עצמאיים.

"זיכרון בסלון" היא יוזמה חברתית שמטרתה להציע דרך אלטרנטיבית להנצחת זיכרון השואה על פני הטקסים המוסדיים המקובלים. מדובר בהתכנסות אינטימית של קבוצות אנשים, בסלון הפרטי, הכולל מפגש עם איש עדות (ניצול שואה), הקשבה לסיפורו האישי והזדמנות להתייחסות וחיבור אל האדם וסיפורו.

הפורמט האינטימי של אחד על אחד, במסגרת מצומצמת ואישית, מתאים במיוחד לילדי הפנימיות, שזקוקים לדרך שונה ובלתי אמצעית על מנת להצליח להכיל את  אירועי השואה. ילדים אלה חוו מציאות חיים לא פשוטה, של התעללות, הזנחה ויתמות, והסיפורים האישיים של ניצולי השואה הם מקור השראה אמיתי לניצחון החיים ולתקומה, ניצחון הרוח על הגוף.

"ילדים בסיכוי" התאימה את הפורמט למתבגרי הפנימיות והנגישה אותו  ל- 24 פנימיות ברחבי הארץ. הם נפגשו עם ילדי הפנימיות, שהזמינו אותם  ל"סלון" הפנימייה, ושם, בסביבה אינטימית ואישית, חשפו בפניהם את סיפורם האישי, הקשה והמרגש. החניכים הכינו מראש נושאים לדיון משותף יחד עם קטעי שירה ונגינה מרגשים. המפגש בין ניצולי השואה וילדי הפנימיה היה חוויה חזקה לשני הצדדים, כזו שנוגעת בכאב ובקושי של אפסות האדם מול הרוע הבלתי נתפס, ויחד עם זאת ההבנה שרק בזכות האמונה בעצמך אפשר להצליח ולשנות את תסריט חייך.

טקסט בדיקה

צילום: טובה רון

By | מאי 5th, 2016|