באחד הימים הגיעה לפנימייה ילדה בכיתה ז'. כבר בימים הראשונים שלה בפנימייה, היא הופנתה אלינו לעזרה, סיפרה סופרי כפיר, מנחה בפרויקט "הוראה משקמת" של "ילדים בסיכוי". שאלתי אותה מדוע היא הופנתה אלינו, והיא סיפרה שקשה לה להבין מה כתוב בספרי הלימוד. בחנתי אותה ועצרתי בטקסט של כיתה ב', שגם אותו היא לא הצליחה לקרוא. ביקשתי ממנה לכתוב והייתי צריכה לפענח את הכתוב. חשבון היא ידעה ברמה של כיתה א'. שאלתי אותה מדוע היא חיכתה עד עכשיו, והיא ענתה בפשטות: "לא היה מי שיעזור לי".
סופרי חזרה הביתה עם המשפט ההוא ועם דמעות בעיניים, ומיד דאגה למורה פרטית שתלווה את הילדה לאורך השנה. "היא הייתה כמו ספוג, שאבה ידע וחומר בהתלהבות עצומה". בסוף אותה שנה, כבר הדביקה הילדה את מרבית החומר וביטחונה העצמי הלך והתחזק.
סופרי מספרת על ילדים בגילאי גן וכיתות נמוכות שמגיעים לפנימייה מסביבה תרבותית דלה מאוד, "כאלה שאת מראה להם ציור של מסרק והם לא בטוחים מה זה. היה לנו מקרה של שני אחים שנמצאו משוטטים בלילה וכשהביאו אותם למקלט החירום וקילחו אותם, זאת הייתה הפעם הראשונה שהם התקלחו במקלחת עם מים חמים".
ילדים רבים מגיעים לפנימייה עם פערי לימוד עצומים וזקוקים לליווי פרטני. אנחנו דואגים שכל ילד יקבל מורה שתלמד אותו קרוא וכתוב, תקנה לו ואת מושגי היסוד בעברית ותעשיר את אוצר המילים שלו, יחד עם לימוד ותרגול מעמיק של מקצוע המתמטיקה.
בזכות פרויקט "הוראה משקמת", עושים הילדים קפיצה תרבותית עצומה ומצליחים להדביק את הפער מהר מאוד. הם עוברים מכיתות משולבות לכיתות רגילות ומגיעים להישגים מצוינים.